Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC3640485   Acompanyament emocional i educatiu a l'aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   25/6/2024 - 25/7/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Universitària Martí l'Humà
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 25/06/2024
  
Cost matrícula (Euros)   80
  
Descripció i   Metodologia:   Qualsevol crisi o dificultat, ens ha de permetre veure una oportunitat de canvi, una oportunitat per a facilitar que el nostre alumnat creixi i es converteixin en futures persones resilients. L'educació emocional, per tant, ha de ser un pilar fonamental en els plans d'acció tutorial dels centres durant aquest curs escolar.

Actualment, emergeix la necessitat a l'escola d'oferir presència, seguretat i tenir la capacitat per acollir i sostenir als alumnes, fent un acompanyament emocional amb qualitat i consciència.

Fer un acompanyament emocional significa acollir l'infant des d'on està, amb el que està passant i sentint, respectant el seu ritme i el seu procés. Identificar, expressar, gestionar i buscar eines i recursos per transitar aquelles emocions i resoldre el que està passant.

En aquesta formació presentem: què són les emocions i per a què serveixen, quines són les emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, què és el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l'aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l'aula.

Metodologia:
Formació asincrònica amb la plataforma Moodle: 36 h + 4 h treball personal
Preu: 80 €. 70 € si el/la participant s'inscriu abans del 17 de juny.
Publicitat: Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
  
Objectius   • Saber què són els processos emocionals i quin és el seu funcionament.
• Prendre consciència de les pròpies emocions i adquirir eines i estratègies per millorar i créixer personalment.
• Conèixer la relació vital que hi ha vincle i aprenentatge i la figura del mestre resilient.
• Adquirir eines i estratègies per a fer un acompanyament emocional respectuós amb infants (0-12) dins l’aula.
  
Continguts   Mòdul 1: Les emocions com a canal d’expressió.
• Què són les emocions
• Cos-emoció-pensament
Mòdul 2: Les 4 emocions bàsiques
• La tristesa- por- ràbia i alegria
• Com acompanyar als nens en aquestes emocions
Mòdul 3: Gestió i expressió de les emocions
• Canals d’expressions dels nens i adolescents
• Què sento- què vull dir i què necessito
• Recursos per acompanyar en la gestió de les emocions

Mòdul 4: La vinculació a l’aula

• Que són els vincles afectius
• El mestre com a tutor de Resiliència
• El triangle d’aprenentatge: com afecten les relacions en l’aprenentatge
  
Formador/a   Laura Duran Jimenez
  
Avaluació   Avaluació de l’aprofitament
• Participar activament en el fòrum, mínim en un 80 % de participació.
• Recull de recursos per a poder fer un adequat acompanyament emocional dins aula (en diversos nivells)
• Treball de reflexió i introspecció sobre què ha significat per al/la participant aquesta formació.

Avaluació de la satisfacció
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
  
Requisits de  certificació   • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
• Participació de mínim 80% als fòrums
• Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
  
E-mail   coordinacioauladocents@fumh.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 21/02/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).