REC3640485 |
Acompanyament emocional i educatiu a l'aula |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess. |
|
|
|
25/6/2024 - 25/7/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Universitària Martí l'Humà
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 25/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
80
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Qualsevol crisi o dificultat, ens ha de permetre veure una oportunitat de canvi, una oportunitat per a facilitar que el nostre alumnat creixi i es converteixin en futures persones resilients. L'educació emocional, per tant, ha de ser un pilar fonamental en els plans d'acció tutorial dels centres durant aquest curs escolar.
Actualment, emergeix la necessitat a l'escola d'oferir presència, seguretat i tenir la capacitat per acollir i sostenir als alumnes, fent un acompanyament emocional amb qualitat i consciència.
Fer un acompanyament emocional significa acollir l'infant des d'on està, amb el que està passant i sentint, respectant el seu ritme i el seu procés. Identificar, expressar, gestionar i buscar eines i recursos per transitar aquelles emocions i resoldre el que està passant.
En aquesta formació presentem: què són les emocions i per a què serveixen, quines són les emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, què és el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l'aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l'aula.
Metodologia:
Formació asincrònica amb la plataforma Moodle: 36 h + 4 h treball personal
Preu: 80 €. 70 € si el/la participant s'inscriu abans del 17 de juny.
Publicitat: Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
|
| |
Objectius |
• Saber què són els processos emocionals i quin és el seu funcionament.
• Prendre consciència de les pròpies emocions i adquirir eines i estratègies per millorar i créixer personalment.
• Conèixer la relació vital que hi ha vincle i aprenentatge i la figura del mestre resilient.
• Adquirir eines i estratègies per a fer un acompanyament emocional respectuós amb infants (0-12) dins l’aula.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Les emocions com a canal d’expressió.
• Què són les emocions
• Cos-emoció-pensament
Mòdul 2: Les 4 emocions bàsiques
• La tristesa- por- ràbia i alegria
• Com acompanyar als nens en aquestes emocions
Mòdul 3: Gestió i expressió de les emocions
• Canals d’expressions dels nens i adolescents
• Què sento- què vull dir i què necessito
• Recursos per acompanyar en la gestió de les emocions
Mòdul 4: La vinculació a l’aula
• Que són els vincles afectius
• El mestre com a tutor de Resiliència
• El triangle d’aprenentatge: com afecten les relacions en l’aprenentatge
|
| |
Formador/a |
Laura Duran Jimenez
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l’aprofitament
• Participar activament en el fòrum, mínim en un 80 % de participació.
• Recull de recursos per a poder fer un adequat acompanyament emocional dins aula (en diversos nivells)
• Treball de reflexió i introspecció sobre què ha significat per al/la participant aquesta formació.
Avaluació de la satisfacció
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
• Elaboració del 100 % de les activitats proposades
• Participació de mínim 80% als fòrums
• Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
|
| |
E-mail |
coordinacioauladocents@fumh.cat
|
| |
|
|